منابع تربیت بدنی در مقطع ارشد و دکتری

برای ویرایش این متن به بخش تنظیمات قالب در کنترول پنل مراجعه کنید

تبلیغات

آخرین ارسال های تالار گفتمان

هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .

حرکات ورزشی در استخر برای درمان کمر درد

تاریخ: 10 اسفند 1393 بازدید: 4

در صورت دسترسی به آب گرم می توان حرکات ورزشی را در استخر انجام داد. حرکات درمانی باید در نواحی کم عمق استخر یعنی جایی که آب تا ناحیه ی سینه می رسد انجام گیرد. اکنون به بررسی چند حرکت ساده ورزشی در استخر می پردازیم: 1- در ناحیه ی کم عمق استخر ایستاده به دیواره ی آن تکیه دهید. سپس عضلات شکم را منقبض کنید، بهطوری که کمرتان با دیواره ی استخر تماس یابد. این حرکت را 20 بار تکرار نمایید.

2- در ناحیه کم عمق استخر ایستاده به دیواره ی آن تکیه دهید. سپس عضلات پشت و کمر خود را منقبض کنید و پشت خود را به دیواره ی استخر فشار دهید. این حرکت را 20 بار تکرار کنید.

3- در ناحیه ی کم عمق استخر ایستاده به دیواره ی آن تکیه دهید، سپس سعی کنید بطور موزون در آب راه بروید، همزمان باراه رفتن، دستها را حول محور شانه از عقب به طرف جلو، مانند پارو و حرکت دهید.

4- در ناحیه ی کم عمق استخر ایستاده، با دستها میلیه ی اطراف استخر را بگیرید. سپس یکی از پاهای خود را صاف نگه داشته، پای دیگر را جلو ببرید. مجددا به حالت اولیه باز گردید. حرکت را با پای مقابل تکرار کنید این حرکت را برای هر طرف 10 بار انجام دهید.

5- در ناحیه ی کم عمق استخر ایستاده، با دستها از جلو میله ی اطراف استخر را بگیرید. سپس یکی از پاهای خود را صاف نگه داشته، پای دیگر را عقب ببرید. مجددا به حالت اولیه باز گردید. حرکت را با پای مقابل انجام دهید. این حرکت را 10 بار تکرار نمایید.

6- در ناحیه ی کم عمق استخر ایستاده، با دستها میله ی اطراف استخر را بگیرید. سپس یکی از پاها را ثابت نگه داشته، پای دیگر را از پهلو به طرف خارج ببرید، مجددا به حالت اولیه باز گردید. حرکت را با پای مقابل انجام دهید. این حرکت را 10 بار تکرار نمایید.

7- در ناحیه ی کمر عمق استخر ایستاده با دستهای میله ی اطراف استخر را بگیرید، سپس یکی از پاها را ثابت نگه داشته، پای دیگر را از ناحیه ی زانو خم کنید. مجددا به حالت اولیه باز گردید حرکت را با پای مقابل انجام دهید. این حرکت را 10 بار تکرار نمایید.

8- در ناحیه ی کم عمق استخر ایستاده با دستها میله ی اطراف استخر را بگیرید. سپس یکی از پاها را ثابت نگه داشته، پای دیگر را از ناحیه ی زانو خم کرده، آن را به طرف شکم بیاورید، پس از چند ثانیه به حالت اولیه باز گردید. حرکت را با پای مقابل تکرار کنید، این حرکت را 10 بار تکرار نمایید.

9- در ناحیه ی کم عمق استخر ایستاده، با دستها میله ی اطراف استخر را بگیرید. حال یکی از پاها را بدون خم کردن زانو به صورت دایره وار از مفصل ران بچرخانید. سپس به حالت اولیه باز گردید. حرکت را با پای را با پای مقابل نیز انجام دهید. این حرکت را برای هر پا 10 بار تکرار نمایید.

10- در ناحیه ی کم عمق استخر ایستاده، از پشت به دیواره ی استخر تکیه دهید. با دستها میله ی اطراف استخر با بگیرید. حال هر دو پا را از ناحیه ی زانو خم کرده، آنها را به طرف شکم بالا بیاورید، هنگام انجام این حرکت باید پشت تنه با دیواره ی استخر تماس داته باشد این حرکت را 5 بار تکرار نمایید.

11- در ناحیه ی کم عمق استخر ایستاده، از پشت به دیواره ی استخر تکیه دهید. با دستها میله ی اطراف استخر را بگیرید. حال هر دو پا را از ناحیه ی زانو خم کرده، آنها را به طرف شانه ی راست بالا بیاروید. هنگام انجام حرکت باید پشت تنه با دیواره ی استخر تماس داشته باشد. سپس حرکت را به طرف شانه ی چپ انجام دهید. این حرکت را برای هر طرف 5 بار تکرار کنید.

12- در ناحیه ی کم عمق استخر، جایی که آب تا ناحیه ی شکم می رسد بایستید، پس به آرامی به طرف جلو خم شوید. به طوری که بین تنه و پاها زاویه ی 90 درجه ایجاد شود. پس از 5 شماره به وضعیت ایستاده باز گردید. حال به آهستگی تا حدامکان به طرف عقب خم شوید. پس از 5 شماره به حالت اولیه باز گردید. این حرکت را برای هر طرف 5 بار تکرار نمایید. پس از انجام حرکات ورزشی در آب 100 تا 200 متر به آرامی شنا کنید. لازم به ذکر است که در فصل زمستان باید از استخر آب گرمی که در آن به هیچ وجه احساس سرما نمی کنید، استفاده نمایید. به علاوه پس از آب درمانی بدن خود را کاملا گرم نگه دارید



موضوع :بدون موضوع - بدون موضوع | ارسال توسط ecmaf | نظرات (0)

دعوت به همکاری

تاریخ: 10 اسفند 1393 بازدید: 20


موضوع :بدون موضوع - بدون موضوع | ارسال توسط ecmaf | نظرات (0)

اطلاعیه پذیرش دانشجوی ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون (95-94)

تاریخ: 10 اسفند 1393 بازدید: 7
اطلاعیه پذیرش دانشجوی ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون (95-94)
دانشگاه شهید بهشتی از بین دانش‌آموختگان دوره کارشناسی‌ پیوسته در رشته‌های اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش آموزش کشور، بر اساس "آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد" ابلاغیه شماره 77948/21 مورخ 5/5/93 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فقط در نیم‌سال اول سال تحصیلی 95-94 در مقطع کارشناسی‌ارشد بدون آزمون، از میان فارغ التحصیلان دانشگاه های منتخب به شرح مندرج در این فراخوان دانشجو می‌پذیرد.
لطفا برای اطلاعات بیشتر فایل های زیر را دریافت نمایید.
 
 
 
 
 
 
 
ِیادآوری می گردد: دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی نیاز به تکمیل کاربرگ شماره 12 ندارند ولی جهت تکمیل فرآیند ثبت نام در سیستم  گلستان باید کاربرگ شماره 12 را به صورت خام بارگذاری نمایند.
 
 
**گروه زیست گیاهی و زیست دریا فقط، از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی پذیرش دارد.
 
 
 
 
 

راهنمای مراحل انجام ثبت نام در سامانه جامع دانشگاهی

 
1. به آدرس https://golestan.sbu.ac.ir مراجعه و سپس روی آیکن "متقاضی پذیرش دانش آموختگان ممتاز" کلیک نمایید.
2. شناسه کاربری و گذر واژه خود را در سامانه تعریف نموده و از سامانه خارج شوید.
3. مجدداً به آدرس https://golestan.sbu.ac.ir  مراجعه و با شناسه کاربری و گذر واژه خود (تعریف شده در مرحله 2) به سامانه وارد شوید.
4. در بخش "آزمون" ---> "دانشگاه شهید بهشتی" ----> "پذیرش داوطلب در آزمون" وارد شوید و به تکمیل اطلاعات لازم بپردازید.
 5. لازم است کاربرگ های در فرمت WORD را که از این پورتال دریافت نموده اید، پس از تکمیل به فرمت PDF تبدیل نمایید (اگر نسخه کاغذی کاربرگ PDF را به صورت دستی و با خط خوانا تکمیل کرده اید، لازم است آن را اسکن نموده و به فرمت PDF تبدیل نمایید). سپس لازم است نسخه اصل و کاغذی دیگر مدارک لازم را نیز اسکن نمایید و نسخه دیجیتالی و با وضوح آنها را در فرمت PDF و با حجم کمتر از 250 کیلو بایت برای هر فایل، در سامانه بارگذاری نمایید.


موضوع :بدون موضوع - بدون موضوع | ارسال توسط ecmaf | نظرات (0)

هفت اثر شگفت انگیز آب بر روی بدن

تاریخ: 10 اسفند 1393 بازدید: 10
اریخ : پنجشنبه سی ام مرداد 1393 | 14:37 | نویسنده : ولی علیزاده
ببسیاری از ما حواسمان نیست که با کم خوردن آب چه مشکلاتی‌ را به بدنمان تحمیل می‌کنیم .

 

water

افزایش انرژی بدن شما

در بسیاری از مواقع بدون اینکه کاری انجام داده باشید احساس خستگی می کنید، علت این خستگی ممکن است کمبود آب بدن باشد. آب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی به سلول های بدن می شود و کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول ها می شود. اگر بدن شما به اندازه کافی پر آب باشد، قلب شما نیز مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط مختلف بدن، با شدت بیشتری کار کند.

حفظ تناسب اندام

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، بدانید که آب باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و باعث می شود احساس سیر بودن به شما دست دهد. بنابراین سعی کنید به جای نوشیدن نوشیدنی های پر کالری، آب بنوشید. همچنین چنانچه شما یک لیوان آب یخ بنوشید بدن شما بایستی این آب را گرم کند، در نتیجه مقداری از این گرمای مورد نیاز را از سوزاندن چربی ها به دست می آورد.

کاهش استرس

۸۵ درصد بافت مغز را آب تشکیل می دهد. به هنگام تشنگی، بدن و مغز، برای انجام فعالیت های خود با فشار و استرس مواجه می شوند. برای کاهش سطح استرس، همیشه به هنگام کار یک لیوان آب بر روی میز خود داشته باشید و یا به هنگام ورزش، یک بطری آب به همراه داشته باشید تا با استرس کمتری به فعالیت بپردازید.

جلوگیری از گرفتگی عضلات

نوشیدن آب باعث می شود که عضلات کمتر دچار گرفتگی شوند و اکسیژن رسانی کافی و پاک سازی سموم از آنها راحت تر انجام شود. همچنین آب بعنوان یک روان کننده در مفصل ها عمل می کند. هنگامی که بدن شما آب کافی داشته باشد، می توانید با قدرت بیشتر و با مدت زمان بیشتری کارهای بدنی را انجام دهید.

تغذیه پوست

خطوط ریز و شیارهای پوست به هنگام کمبود آب، بیشتر و عمیق تر می شوند. نوشیدن آب باعث چاق تر شدن سلول های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می شود. همچنین آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست می شود و پوست را از وجود ناخالصی ها پاک می کند و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم می کند.

بهبود کارکرد دستگاه گوارش

آب نیز همانند فیبرها باعث بهبود کارکرد دستگاه گوارش می شود. آب باعث تسهیل حرکت محتویات دستگاه گوارش در طول مسیر آن می شود. همچنین جذب بعضی از مواد معدنی از دستگاه گوارش با کمک مولکول های آب انجام پذیر است. کاهش خطر ابتلا به سنگ های کلیه و مثانه با کاهش نوشیدن آب، خطر ابتلا به سنگ های مجرای ادراری افزایش می یابد. آب باعث رقیق کردن نمک ها و مواد معدنی موجود در ادرار می شود و مانع از تشکیل کریستال های سنگ های مجرای ادراری می شود. سنگ های کلیه و مثانه در ادرار رقیق نمی توانند شکل بگیرند، بنابراین خطر ابتلا به این عارضه های دردناک کاهش می یابد.

زمان های صحیح آب خوردن

با زمانبندی صحیح آب خوردن اثر آن را در بدن خود بالا ببرید. دو لیوان آب (بعد از بیداری) به فعال کردن ارگان های داخلی کمک می کند. یک لیوان آب ( 30 دقیقه قبل از غذا ) به هضم راحت غذا کمک می کند. یک لیوان آب (قبل از گرفتن حمام) به کاهش فشار خون کمک می کند. یک لیوان آب قبل از خواب بخورید.



موضوع :بدون موضوع - بدون موضوع | ارسال توسط ecmaf | نظرات (0)

توصیه برای روزهای آخر کنکور

تاریخ: 24 دی 1393 بازدید: 1595

سلام استاد
برای این روزای آخر توصیه ای ندارین؟؟
راهنماییمون کنین
من خیلی استرس دارم با این که خوندم اما میترسم سوالا خیلی سخت باشه و نتونم به بیشتر سوالا جواب بدم

پاسخ مدیر :
توکل کنید، تلاشتون رو کم نکنید، امیدوار باشید، تحمل داشته باشید...... روزهای آخر باید فقط مرور کرد، اصلا سراغ کتاب جدید نرید، فقط مرور خلاصه ها، استفاده حداکثری از وقت، تست زدن و به خاطر سپردن نکات


موضوع :مطالب علمی ویژه دانشجویان تربیت بدنی - مقاله نویسی | ارسال توسط ecmaf | نظرات (91)

تصویب آیین‌نامه استخدام قهرمانان ملی

تاریخ: 18 دی 1393 بازدید: 45
وزارت ورزش و جوانان آیین نامه استخدام قهرمانان ورزش کشور را تصویب کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با واحد مرکزی خبر در ساری گفت: این وزارتخانه آیین نامه استخدام مدال آوران رقابتهای آسیایی و جهانی در دستگاه های اجرایی  و وزارت ورزش و جوانان را تصویب کرد و به دولت ارائه داد.

مناف هاشمی افزود: مراسم قدردانی از مدال آوران آسیایی و جهانی بهمن امسال برگزار می شود و به برگزیدگان اول تا سوم  رقابت ها به ترتیب 150 ، 75  و  40 سکه بهار آزادی اهدا می شود.


موضوع :دانشجویان دانشگاه سمنان - کارشناسی ارشد | ارسال توسط ecmaf | نظرات (0)
 
نظر سنجی
 

تمام حقوق این وب سایت و مطالب آن متعلق به ولی اله کاشانی می باشد .
فارسی سازی و ترجمه توسط:محسن یوسفی
بالا